Anti-Aging Producten bij Anti-Aging Labs

Sporten met Anti-Aging effect

Bewegen houd je lijf gezond en fit en zorgt bovendien voor een frisse geest. Juist als je lichaam wat ouder begint te worden en de eerste mankementen vertoont, is sport de beste manier om de tand des tijds geen kans te geven. Wat zijn nou typische anti-aging sporten en hoe kun je met een actieve levensstijl je lichaam in topconditie houden, òòk als je al wat ouder bent?

Wij mensen zijn niet gemaakt om stil te zitten; voldoende beweging zorgt ervoor dat we lekker in ons vel zitten. Beweging stimuleert niet alleen ons lichaam, maar ook onze geest. Sporten heeft heel veel anti-aging voordelen en het zorgt natuurlijk voor een strakker lichaam en een jeugdigere uitstraling. Genoeg redenen om van die bank te komen dus, maar toch valt dat niet altijd mee met een lichaam dat strammer wordt en misschien zelfs hier en daar wat slijtage begint te vertonen. Hoe blijf je zo lang mogelijk fit en met welke sporten behaal je nou de grootste anti-aging effecten?

Het is vaak een kwestie van omschakelen na jarenlang weinig bewegen, maar een half uurtje beweging per dag kan al een behoorlijk anti-aging effect hebben op een lichaam dat al jaren zittend heeft doorgebracht.

Rustig beginnen is heel belangrijk, anders heb je eerder kans op blessures dan het gewenste anti-aging effect! Laat je lichaam langzaam wennen en begin bijvoorbeeld met een wandelingetje na het avondeten. Bouw je kracht en conditie op door steeds iets meer te bewegen. Neem eens wat vaker de trap. De beste anti-aging training is duurtraining. Train liever elke dag een half uur, dan een paar keer in de week uren achter elkaar. Bij duurtraining train je minder intensief en zorg je voor een optimale vetverbranding. Een goede check om te kijken of je aan het duurtrainen bent, is door te controleren of je tijdens het trainen kunt praten zonder buiten adem te raken. Als dat lukt, ben je goed aan het trainen. Zorg voor een gezond voedingspatroon, zodat je lichaam genoeg energie heeft voor de extra inspanningen.

Fietsen, zwemmen, dansen, wandelen of joggen in een rustig tempo zijn bijvoorbeeld prima duursporten met een gunstig anti-aging effect. Zoek een gezellig sportmaatje voor de juiste motivatie en let er goed op dat je jezelf niet overbelast. Begin vanavond nog met een wandelingetje en houd je lichaam jong en fit!

No comments yet.

Geef een reactie