anti-aging producten

Eet jezelf jong met Anti-Aging food

Bij Anti-Aging denken we al gauw aan ingewikkelde ingrepen en dure crèmes. Maar een jong lijf en een jeugdige uitstraling beginnen bij wat we in onze mond stoppen. Goede voeding is het halve werk. Laten we eens wat Anti-Aging voedingsstoffen onder de loep nemen!

Om lijf en leden in vorm te houden, is je dieet aanpassen stap één op de weg naar succes. Antioxidanten zijn het toverwoord bij een Anti-Aging dieet. Oxidatie is het proces in je lichaam waarbij agressieve stoffen, zogenaamde vrije radicalen, je lichaamscellen beschadigen. Je lichaam takelt hierdoor af. Je kunt het vergelijken met een appel die heel snel bruin wordt na het schillen doordat de appel wordt blootgesteld aan zuurstof. Wanneer je de appel besprenkelt met citroensap, wordt de appel niet bruin en dat komt omdat er in citroensap antioxidanten (bijvoorbeeld vitamine C) zitten. Antioxidanten helpen je lichaam jong en vitaal te blijven.

Anti-Aging voedingsstoffen, ofwel levensmiddelen die vol zitten met antioxidanten, houden je lichaam jong. Jongmakers zijn bijvoorbeeld aminozuren, flavonoides en verschillende vitamines, zoals vitamine E en C. Je kunt het verouderingsproces van je lichaam dus met de juiste voeding beïnvloeden. Niet alleen je huid knapt zichtbaar op van de juiste voeding, maar je hele lichaam heeft er baat bij. Een goed Anti-Aging dieet begint met voldoende groente en fruit, het liefst zo min mogelijk vervuild met bestrijdingsmiddelen, want om die gifstoffen weer kwijt te raken moet je lichaam extra hard werken. Biologische voeding en het liefst zo min mogelijk bewerkt is dus de beste keuze. Voldoende water drinken, het zal geen verrassing zijn, is ook heel belangrijk om je huid soepel te houden. Groene thee mag ook.

We zullen een paar Anti-Aging voedingsmiddelen uitlichten. Bessen staan bijvoorbeeld stijf van de antioxidanten. Hoe donkerder de bes, hoe beter: de acai bes, blauwe bessen en bijvoorbeeld aardbeien helpen je huid stralend en jong te houden. Vette vis, zoals een lekkere moot zalm, zit vol essentiële omega-3 vetzuren en antioxidanten. Als je niet zo’n fan bent van vis, kun je kiezen voor omega-3 supplementen. Groente is dus erg goed en vooral groene groente, zoals spinazie of groene kool, is erg effectief. Probeer het gebruik van suiker zo veel mogelijk te vermijden. Suiker wordt niet voor niets ‘het witte gif’ genoemd; het versnelt het verouderingsproces en is vooral een grote veroorzaker van afbraak van collageen wat de kans op rimpels en een slappe huid ernstig vergroot. Schrappen dus die zoetigheden!

Pas je dieet aan met bovenstaande tips en word een natural beauty met Anti-Aging food. Vul dat gezonde eetpatroon aan met CA-98 om gezonde cellen en weefsels te behouden. CA-98 heeft dan ook een gunstige invloed op ouderdomsverschijnselen.

No comments yet.

Geef een reactie